علت روشن نشدن شوفاژ برقی

شوفاژ برقی روشن نمی شود

روشن نشدن شوفاژ برقی یکی از مشکلات شایع این دستگاه است که در تعمیر شوفاژ برقی توسط تکنسین های متخصص مورد بررسی و عیب یابی قرار میگیرد. در این مقاله سعی شده به دلایلی که موجب به وجود آمدن این مشکل می شود اشاره میکنیم.

بررسی دلایل روشن نشدن شوفاژ برقی

شوفاژ برقی ها در دو مدل طراحی شده اند یک مدل دارای برد الکترونیکی کامل هستند و مدل دیگر هم دارای فاقد برد الکترونیکی ( ترموستات و سنسور ها) است.

1- در شوفاژ برقی هایی که دارای برد الکترونیکی می باشند یکی از مهم ترین نکته که باید رعایت شود، استفاده از محافظ برق استاندارد با ولتاژ بالا می باشد. در صورتی که از محافظ برق غیر استفاده شود موجب آسیب زدن به برد دستگاه میشود و در نتیجه موجب روشن نشدن شوفاژ برقی می شود.

2- در تمامی مدل های شوفاژ برقی ها به هیچ وجه در زمان روشن بودن دستگاه نباید بر روی آن کاور ( حوله، پارچه و ..) کشیده شود. این کار باعث می شود که سنسور های دستگاه آسیب ببیند و شوفاژ خاموش شود.

3- مورد دیگری که در استفاده از شوفاژ برقی باید مورد نظر گرفته شود این است که با بالاترین توان در مدت زمان طولانی از دستگاه استفاده نشود. این کار باعث می شود که برد دستگاه، سنسور ها و یا سیم کشی از بین برود و در نتیجه دستگاه خاموش شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code