علت قطع نکردن چای ساز

علت قطع نکردن چای ساز-

قطع نکردن چای ساز  یکی از مشکلات رایج این دستگاه است که در تعمیر چای ساز توسط تکنسین های متخصص در ماندگار تعمیر بر طرف می گردد. در این مقاله به چند دلیل اصلی این مشکل اشاره میکنیم.

نقش ترموستات در قطع نکردن چای ساز

در چایساز دو نوع ترموستات وجود دارد، ترموستات دسته و ترموستات کف کتری که وظیفه قطع و وصل کردن ولتاژ ورودی بر روی المنت را دارند.زمانی که این ترموستات ها در اثر استفاده بیش از حد و یا نوسان برق دچار مشکل شوند در یکی از حالت ها چایساز به صورت مدام آب را جوش می آورد.

نقش ترموستات در قطع نکردن چای ساز-
نقش ترموستات در قطع نکردن چای ساز-

برد الکترونیکی

برخی از مدل های چایساز دارای برد الکترونیکی هستند که وظیفه کنرتل ولتاژ  ورودی به المنت را دارد. چنانچه این برد در اثر نوسانات برق و رسیدن رطوبت دچار مشکل شود، ممکن است باعث قطع نشدن ولتاژ ورودی روی المنت شود و نتیجه چایساز یکسره کار کند و قطع نشود.

قطع نکردن چای ساز به دلیل کار کردن یکسره المنت-
قطع نکردن چای ساز به دلیل کار کردن یکسره المنت-

نقش سنسور در یکسره کار کردن چایساز

سنسور میزان حرارت آب را اندازه گیری کرده و در صورت مناسب بودن درجه حرارت، دستور قطع کردن ولتاژ ورودی المنت را از طریق برد انتقال می دهد.در تعمیرات چایساز این سنسور را تعویض میکند و امکان تعمیر آن وجود ندارد.

توری چایساز

توری در چایساز دو وظیفه دارد که یکی از آن ها خارج نشدن املاح آب و وظیفه مهم تر حبس شدن بخار درون کتری است. زمانی که بخار در کتری حبس شود، باعث می شود بخار روی ترموستات اثر بگذارد و ترموستات قطع شود.

زمانی توری پاره شود یا از بین برود، حبس شدن بخار اتفاق نمی افتد و موجب قطع نکردن ترموستات چایساز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code